Het is altijd leuk als je inhoud succesvol wordt en er koppelingen en verkeer binnenstromen zoals je had gehoopt.
Maar u kunt geen “grote content” -promotie doen voor elke klant, elke keer opnieuw. Je hebt misschien niet altijd het gevoel dat je iets hebt om te promoten.
Dus wanneer de grote links niet op tafel liggen of de ROI er gewoon niet is of de uitgevers gewoon niet met u willen linken of u zich realiseert dat het bouwen van veel links anders is dan het bouwen van de juiste links, wat kunt u dan doen? ?
Ik denk dat we opnieuw moeten beginnen met de grondbeginselen.
Linkbuilding: ga terug naar de fundamenten
Ik weet niet zeker of ik me de laatste keer kan herinneren dat ik een conferentiepresentatie zag die sprak over het belang van het begrijpen van linkbuilding voor SEO in de klassieke zin .
Onder klassiek bedoel ik het zoeken naar links op relevante sites, het uitvoeren van outreach, het opbouwen van relaties door middel van goede communicatie en het krijgen van uw site als een link door de kracht van alleen communicatie en onderhandeling.
Ik neem aan dat dit onderwerp op conferenties beperkt wordt omdat het als een beetje saai wordt beschouwd .
Maar kijk eens naar de linkprofielen van de concurrenten in uw branche en de meeste rankings worden waarschijnlijk niet gestut door online nieuwssites.
Wie wil er horen over het bereik van site-eigenaren met breimiddelen , of hypotheekadvies , of begeleiding voor mensen die geïnteresseerd zijn in het fokken van honden of mensen die yoga willen leren ? Hoe zit het met mensen die fondsenwervers willen runnen voor liefdadigheidsinstellingen en mensen die tuinen willen planten voor insecten?
Ik denk dat we iets verliezen omdat we het niet over dit soort dingen hebben, omdat ons universum niet altijd een grote PR is.
Dus vandaag schrijf ik een vriendelijke herinnering aan het belang van het begrijpen van fundamentele linkbuilding .
Zorg dat een link de lijst met domeinen doorkruist
Er zal altijd een gemeenschappelijke pool van relevante domeinen zijn die linkt naar twee of drie van uw concurrentie.
Nu ben ik niet verkocht op een aantal van deze links. Ik negeer de ietwat dubieuze netwerken van lokale nieuwssites en links van premium WordPress-thema’s en probeer echt authentieke dingen uit te graven: een forum met advies over alcoholisme, een wereldwijde diabetesgemeenschap , een samenleving voor mensen met Pernicieuze bloedarmoede enzovoort enzovoorts.
Dus het is de kunst om de echte dingen uit te pluizen en tijd te investeren om te begrijpen waarom en hoe die sites koppelen. Het verzamelen van informatie zoals deze zal uitermate nuttig zijn voor uw prospectie- en outreach-fasen.
Een beetje prospectie en outreach gaat ver
In deze verticaal worden de domeinen met de hoogste rang ondersteund door forumdiscussies, beoordelingen en aanbevelingen, bronnen, koppelingspagina’s en de industriepers. Link bouwen op dit nieuwe domein is een paar maanden geleden in ernst begonnen.
Linkbuilding is gestart voor deze nieuwe site in april 2017
Geen grote PR-link. Het is allemaal linkbuilding op zijn eenvoudigst:
Besteed tijd aan prospectie voor kansen door de soorten links in een verticaal te identificeren
Vergroot uw gegevens door link-intersect en gap-analyses uit te voeren op de dominante sites in de vertikaal
Documenteer het link-doeldomein, de doelpagina en maak een opmerking over waar en hoe uw site in zou passen, mochten zij naar u linken
Analyseer of een van de koppelingstypen schaalbaar is en indien nodig uit te breiden (is dit een herhaalbaar fenomeen?)
Zoek de juiste contactgegevens voor de site-eigenaren
Vind de juiste manier om jezelf en je inhoud te pitchen
Follow-up, follow-up en zelfs follow-up.
Maar het belangrijkste: bouw een goed begrip op van wat linkende sites in de zoekresultaten ondersteunen.
Gegevens die klaar zijn voor linkbuilding.
Ik heb geconstateerd dat werken als onderdeel van een tweepersoonsteam op het gebied van linkbuilding heel goed werkt. De ene verzamelt de gegevens, de andere vergroot de gegevens waar nodig en ambieert de outreach-e-mails.
Als een paar evalueer en verbeter je het bereik en ontwikkel je tactieken terwijl je meer te weten komt over de outreach-doelen en mogelijke koppelingstypen.
Linkbuilding-strategie: wat zijn uw troeven?
Meestal heb je iets nodig om te promoten. Niet altijd, maar het helpt.
In dit bericht over Facebook Lead-advertenties , verwees ik naar het idee dat het OK is om je inhoud te ontwikkelen voordat je begint na te denken over het opbouwen van een link. In dat scenario gebruikten we betaalde media om het initiële momentum via een mailinglijst te laten opbouwen. We zijn pas heel, heel wat later in de rij begonnen nadenken over het organisch promoten van de site en de inhoud ervan.
Er is echter een beetje een situatie die hier het eerst kwam . Aan de ene kant heb je inhoud nodig om te promoten, maar je weet misschien niet welke soorten inhoud werken totdat je goed hebt gekeken naar wat links in die ruimte verdient.
In de allereerste dagen van uw site en de ontwikkeling van de inhoud, kan Reddit een buitengewone bron van ideeën zijn en een goede validator voor degenen die u bedacht hebt.
Met Reddit en forums die specifiek zijn voor uw branche, is het OK om feedback te vragen via uw bericht. We komen hier later wat meer in detail op terug.
Maar zelfs als je heel weinig hebt om mee te werken, is er ergens op internet altijd wel een thuis. Mensen zoals Ross Hudgens begrijpen dit. En zelfs als je echt niet denkt dat je iets te promoten hebt, kun je bijna altijd op een bronnenlijst of linkspagina worden opgenomen als het over het idee van je site gaat en wat het te doen heeft .
Op zoek naar kansen: is het haalbaar?
Tenzij je onzin uitdaagt, zullen sites waarschijnlijk naar je linken op voorwaarde dat je relevant bent en dat je outreach-e-mail niet slecht is . Het is dus de kunst om relevante, schaalbare kansen te vinden .
Clubs en enthousiaste en hobbygroepen zijn geweldige kansen. Neem deze nogal overbelaste pagina met links op de website van een Model Flyer’s club. Ik vond deze link in het linkprofiel van de site van een RC-model van een concurrent terwijl ik de spellen en het speelgoed verticaal onderzoek.
Er zijn letterlijk honderden websites om te bezoeken vanaf deze pagina, en hoewel ze er misschien niet allemaal even spectaculair uitzien, worden ze bijgewerkt en onderhouden.
Lijkt niet veel, maar deze linkspagina’s hebben honderden potentiële links om te verkennen.
En het mooie van zoveel sites als deze is dat de contactgegevens duidelijk zichtbaar zijn en dat de tactiek schaalbaar is.
Maar je kunt zoveel leren van het doorkruisen van sites in verschillende branches. Dat er bijvoorbeeld 820 lokale modelvliegclubs zijn in het VK. Dat is een potentieel voor 820 links naar uw site, met behulp van alle maar één zorgvuldig gekozen tactiek via een site die is ontdekt in een backlink-profiel.
Op forums
Heel vaak is het een slecht idee om te registreren op een forum en een link in een bericht te plaatsen. Het wordt waarschijnlijk verwijderd. In plaats daarvan registreert u de eigenaar van het forum en vraagt u of het OK is om een bron te plaatsen om feedback te verzamelen over uw bron van de forumleden. Meestal krijg je toestemming om door te gaan. Hetzelfde werkt op Reddit als je gewoon om feedback vraagt in de post.
Bronpagina’s
Wat is beter? Hoge domeinautoriteit, maar volledig irrelevante link of een lagere domeinautoriteitlink die midden in het onderwerpsveld knalt en daarom absoluut relevant is?
Mijn mening gaat uit naar de hoogwaardige links als je een goed verhaal of goed hebt om te promoten, maar je de relevante domeinen die dichter bij de natuur staan niet meer de rug toekeert naar het onderwerp waarin je je specialiseert. Zij zijn degenen die erop vertrouwen .
Ik heb best genoten van het voorbeeld van onze RC-modellen, dus laten we doorgaan:
Zoeken naar links en bronpagina’s is een geweldige test voor uw vaardigheden met de operators van Google . Het is gemakkelijk om honderden sites te vinden die u serieus zou willen overwegen om te praten met:
“Modelvliegclub inurl: links” ( link )
Of: “model flying club inurl: resources ( link )
Dit zijn slechts enkele van mijn favoriete tactieken in situaties waarin de inhoud misschien niet onmiddellijk beschikbaar is voor outreach. Bekijk voor meer ideeën mijn quick wins SEO- post voor ideeën voor link-terugwinning.
Een voorbehoud:
Het koppelen van bouwhandleidingen is een goed begin, maar deel geen sectorspecifieke kennis
Het probleem met het maken van linkbuilding-gidsen is dat ze ofwel SEO-websites proberen te gebruiken als het voorbeeld van iets dat werkt, ofwel proberen ze generieke adviezen te geven in verschillende branches.
Dit werkt gewoon niet goed. Je zou een hele dag kunnen besteden aan het vullen van je hoofd met behulp van linkbuilding-tactieken uit lijsten op het web en er niet beter voor zijn. Bekijk ze en houd rekening met hun advies, maar je kunt niet compenseren dat je echt een poging hebt gedaan om te leren wat in je eigen branche werkt.
Op het einde, als je een website wilt rangschikken, moet je de verticale lijn leren. Om er goed in te worden (en boetes te vermijden), is er echt alleen wat lateraal denken nodig en een goed begrip van waarom de authentieke sites linken en de bereidheid om bekende SEO-snelkoppelingen te vermijden.