Linkbuilding

Learn the Basics of Quality Link Building for SEO

Het is dus duidelijk dat links nog steeds de basis vormen van het algoritme van Google. De vraag is:

Waarom zijn links nog steeds zo belangrijk?

Om dat te begrijpen, moet u eerst uw Delorean bezoeken en teruggaan naar de Google-dagen vóór het internet.

Vroeger waren zoekmachines zoals Yahoo! en Alta Vista (onthoudt ze?) waren de dominante spelers. En zij rangschikten hun zoekresultaten 100% op basis van de inhoud van een webpagina.

Voer in: Google.

Hun nu beroemde PageRank-algoritmeveranderde het spel. In plaats van alleen de inhoud van een pagina te analyseren, heeft Google gekeken hoeveel mensen aan die pagina zijn gekoppeld .

En ze hadden gelijk. Bijna 20 jaar later zijn links NOG STEEDS de beste manier om de kwaliteit van een webpagina te bepalen. Daarom blijven backlinks Google’s go-to ranking-signaal.

Dat gezegd hebbende, dankzij updates zoals Google Penguin , richt Google zich nu op de kwaliteit van de verbinding (niet alleen de linkhoeveelheid).

Je vraagt ​​je misschien af:

Wat is een link van hoge kwaliteit, precies? En hoe bouw ik ze?

Links van hoge kwaliteit vinden

Voordat we ingaan op de stap-voor-stap-strategieën voor linkbuilding, is het belangrijk om te weten wat een goede (of slechte) link vormt.

Waarom is dit belangrijk?

Als het gaat om het bouwen van backlinks, kan een van de twee dingen gebeuren:

Ja

Ding # 1: u bouwt links van hoge kwaliteit

Leun achterover en bekijk hoe uw site wordt omgezet in de eerste pagina van Google.

Nee

Thing # 2: Je bouwt links van een lage kwaliteit

Kijk hoe Google uw site sneller bestraft dan u kunt zeggen “wat is er gebeurd ?!”.

Hiermee kun je links identificeren die de moeite waard zijn om te bouwen:

Autoriteit van de pagina

Is de paginakoppeling met u een PageRank-krachtpatser? Als dat zo is, zal die link een GROOT effect hebben op uw ranglijst.

Na jarenlang testen ben ik erachter gekomen dat de autoriteit van de pagina die naar u linkt belangrijker is dan enige andere factor .

Dat komt omdat links van gezaghebbende pagina’s meer autoriteit (ook bekend als PageRank ) doorgeven aan uw site.

(Opmerking: hoewel Google de PageRank-informatie niet openbaar deelt, gebruiken ze het nog steeds als de basis van hun algoritme ).

U kunt eenvoudig een proxy-indicator van PageRank (“PageRating”) controleren met behulp van Ahrefs .

Plaats gewoon een URL in Ahrefs en bekijk de “URLRating”:

Bevoegdheid van de site

De kwaliteit van een link wordt ook bepaald door de sitewide-autoriteit van een domein .

Over het algemeen zal een link van een site zoals NYTimes.com een ​​VEEL groter effect hebben dan een link van een no-name blogger.

Hoewel deze links moeilijk te krijgen zijn, zijn ze de moeite meer dan waard.

Nogmaals, Ahrefs komt hier goed van pas. Voer een willekeurige URL van de site in de tool in en bekijk de “DomainRating” van de site.

 

U kunt ook de gerespecteerde statistiek “Domein Autoriteit” van Moz gebruiken:

 

Relevantie van de site

Als het om links gaat, is de autoriteit van een site van belang.

Maar de relevantie van die site is ook van belang.

Stel dat u bijvoorbeeld een website over het Paleodieet uitvoert.

En je krijgt een link van een gezaghebbende site … over eenwielers. Zal die link nog steeds meetellen?

Volgens een interview van een ex-Googler , niet echt.

Volgens die Google-technicus:

“… om een ​​link te krijgen van een hoge PageRank-pagina was altijd al waardevol, vandaag is het meer de relevantie van het thema van de site met betrekking tot dat van u, de relevantie is de nieuwe PageRank.”

Over het algemeen wilt u koppelingen krijgen van autoriteitssites … specifiek, autoriteitssites die nauw verband houden met uw site.

Link’s positie op de pagina

Is uw link ingebed in een stukje inhoud?

Of is het begraven in de voettekst van een pagina?

Het blijkt dat de positie van uw link op een pagina belangrijk is.

Links die weggestopt zijn in voetteksten en zijbalken zijn met name minder waard dan koppelingen gevonden in het midden van de inhoud van een pagina.

Bottom line? U wilt dat uw links verschijnen in de hoofdtekst van een webpagina.

Is de link redactioneel geplaatst?

Ongeacht waar uw link op een pagina wordt weergegeven, moet u zich afvragen:

“Is deze link redactioneel geplaatst?”.

Met andere woorden, heeft iemand naar u gelinkt omdat zij vonden dat uw site geweldig is? Als dat zo is, is dat een redactionele link.

Of heb je een profiel op een willekeurige site gemaakt en een link neergezet? Dat is geen redactionele link.

Zoals je zou verwachten, zet Google VEEL meer gewicht in op redactioneel geplaatste links .

Quoth thy Google:

“… het maken van links die niet door de eigenaar van de site op een pagina zijn geplaatst of door de eigenaar zijn goedgekeurd, ook wel onnatuurlijke links genoemd, kan worden beschouwd als een schending van onze richtlijnen.”

Link ankertekst

Ankertekst is de klikbare tekstsectie van een link.

Het blijkt dat Google anchor-tekst gebruikt als een rangorde-signaal.

Laten we bijvoorbeeld zeggen dat u een link naar uw site krijgt met ankertekst: “paleodesserts”.

Google ziet die ankertekst en zegt: “Hmmm. Die site gebruikte de ankertekst: “paleodesserts”. De pagina waarnaar ze verwijzen, moet over ‘paleodesserts’ gaan.

Natuurlijk, zoals alles in SEO, is trefwoordrijke anchor-tekst misbruikt. Tegenwoordig wordt het bouwen van veel exact-gepaarde verankeringstekstkoppelingen als spam beschouwd.

Hier is een voorbeeld van waar ik het over heb:

 

Kortom, ik adviseer geen koppelingen te maken met zoekwoord-rijke ankertekst. Maar als je in de ankertekst wel een link krijgt met je zoekwoord, is het tijd om het te vieren.

Co-citaten koppelen

Co-citaten zijn de woorden en frases die verschijnen rond uw link.

Google gebruikt waarschijnlijk co-citaties als “tekst voor babyankers”.

Dit is logisch als je erover nadenkt:

De tekst rond uw link geeft ook aanwijzingen voor waar uw pagina over gaat . Dus waarom zou Google het niet gebruiken?

Is de link van een gastenpost?

Een paar jaar geleden kwam Google er meteen uit en zei:

“Steek er dus een vork in: gastbloggen is klaar; het is gewoon te spammen geworden. ”
– Matt Cutts, voormalig hoofd van Google’s Webspam Team

Is dat waar?

Het hangt er vanaf.

Hier zijn enkele rode vlaggetjes die ervoor kunnen zorgen dat gasten als spam worden gepost:

  • Iemand wordt betaald om het bericht te publiceren
  • De post bevat exacte match anchor-tekst
  • De site bestaat uitsluitend om gastberichten te publiceren
  • De site is niet gerelateerd aan de jouwe

Maar wat als u een verbluffende gastpost publiceert op een gezaghebbende, relevante site? In mijn ervaring kan die link je helpen rang te schikken.

Nofollow .vs. dofollow

rel = “nofollow” is een tag die is toegevoegd aan een link die zoekmachines vertelt : “Tel deze link niet als een goedkeuring.”.

Vanzelfsprekend, als het op SEO aankomt, wil je waar mogelijk normale, “dofollow” -koppelingen krijgen.

Nu u weet hoe u de kwaliteit van een koppeling kunt vergroten, is het tijd om ze te bouwen.

HOOFDSTUK 3:Hoe u links van wereldklasse kunt krijgen met Contentmarketing

Het is geen geheim dat inhoud de sleutel is die geweldige backlinks ontgrendelt.

Maar hier is de deal:

Het publiceren van inhoud levert geen links op.

Het blijkt dat bepaalde soorten inhoud het beste werken voor linkbuilding.

En hier zijn de 4 soorten inhoud die de neiging hebben om de meeste links te genereren:

# 1: Visual Assets

Wat het is:

Visuele activa zijn:

  1. Afbeeldingen
  2. Diagrams
  3. infographics
  4. Grafieken en andere visueel-georiënteerde stukjes inhoud

Waarom het werkt:

Visuals zijn super-duper gemakkelijk om naar te linken. Wanneer u bijvoorbeeld een diagram op uw site publiceert, krijgt u een koppeling wanneer iemand dat diagram op zijn site deelt. Deze krachtige “share my image and link to me when you do” -relatie werkt simpelweg niet voor op tekst gebaseerde inhoud.

Real-Life Voorbeeld:

Een paar jaar geleden publiceerde ik een infographic getiteld: On-Page SEO: Anatomy of a Perfectly Optimized Page .

 

Tot op heden is deze infographic maar liefst 2,5 duizend keer gekoppeld.

 

Zeker, veel van deze links zouden zijn binnengekomen, zelfs als ik dezelfde concepten met tekst had beschreven.

Maar een groot deel van deze links (ik schat 75%) werd gemaakt omdat ik belangrijke informatie presenteerde als visuele tutorial.

Veel van mijn links kwamen van mensen die de infographic op hun site plaatsten (en weer linken naar mij):

 

En het grappige is dat, hoewel het 2018 is, mensen NOG STEEDS elke maand een paar keer naar mijn infographic linken. Dat is de kracht van het creëren van visuele activa.

# 2: berichten posten

Wat het is:

Een genummerde lijst met tips, technieken, redenen, mythen … of zo ongeveer alles.

Waarom het werkt:

Lijst posten pak een ton-waarde in in verteerbare, hapklare brokken.

Toen BuzzSumo 1 miljoen artikelen analyseerde , ontdekten ze zelfs dat lijstberichten meer backlinks genereerden dan andere inhoudsindelingen … beter dan quizzen, video’s en zelfs infographics.

Real-Life Voorbeeld:

Deze lijst, 21 bruikbare SEO-technieken die je nu kunt gebruiken , is een van mijn meest populaire stukjes content aller tijden.

Ja, het heeft een hoop aandelen gegenereerd …

 

… en opmerkingen.

 

Maar het belangrijkste is dat die post een link-magneet is.

Het heeft meer dan 5000 links.

 

En omdat de pagina zoveel links bevat, staat deze op de eerste plaats in Google voor het zoekwoord ‘SEO-technieken’.

 

# 3: origineel onderzoek en gegevens

Wat het is:

Inhoud die nieuwe gegevens onthult uit industrieonderzoeken, enquêtes of origineel onderzoek.

Waarom het werkt:

Statistieken en gegevens zijn zeer koppelbaar. Wanneer iemand uw gegevens citeert, koppelen ze aan u. Deze koppelingen worden SNEL opgeteld.

Real-Life Voorbeeld:

Vorig jaar publiceerde ik de grootste Google ranking factors studie ooit .

 

Onnodig te zeggen dat deze post een bootload aan originele gegevens bevat.

Daarom heeft de post in iets meer dan een jaar tijd maar liefst 3.2k links verzameld.

 

Zoals ik hierboven vermeldde, komen de meeste van deze links van mensen die een bepaalde statistiek uit onze studie citeren:

 

# 4: Dieptepuntige gidsen

Wat het is:

Een uitgebreide bron die alles omvat wat er te weten valt over een bepaald onderwerp (en nog wat).

Waarom het werkt:

Ultieme gidsen pakken een waanzinnige hoeveelheid informatie op één plek in. Dit maakt uw gids DE go-to-resource voor dat onderwerp.

Real-Life Voorbeeld:

Vroeger ontving ik e-mails van mensen die me dagelijks vroegen om onderzoeksadvies voor zoekwoorden.

Helaas had ik niets op mijn blog over dat uiterst belangrijke onderwerp.

Dus ik heb er een gecreëerd: Keyword Research for SEO: The Definitive Guide .

 

Omdat deze gids met meerdere hoofdstukken trefwoordonderzoek bestrijkt als geen enkele andere online bron, is het gekoppeld aan meer dan duizend keer.

 

Nu je een stukje linkwaardige content hebt gemaakt, is het tijd om wat links te maken.

Hoe?

Met goede ouderwetse e-mailbereik.

HOOFDSTUK 4:Krachtige koppelingen bouwen met e-mailbereik

Als je in 2018 (en daarna) white hat-links wilt bouwen, moet je e-mailbereik gebruiken.De vraag is:

Hoe kun je contact opnemen met bloggers en journalisten zonder in hun spammap terecht te komen?

Lees dit hoofdstuk om erachter te komen.

1

Zoek naar “Likely Linkers”

Zoals de naam al doet vermoeden, zijn Likely Linkers mensen die waarschijnlijk naar u linken.

Ik zal je een heleboel technieken laten zien voor het vinden van Likely Linkers in hoofdstuk 6. Maar laten we nu een eenvoudige strategie gebruiken om ze te identificeren: reverse engineering .

Zoek eerst naar uw doelzoekwoord in Google.
Pak de URL van het eerste resultaat en plaats deze in een tool voor het analyseren van koppelingen (ik gebruik Ahrefs in dit voorbeeld).

Druk vervolgens op “backlinks” in de zijbalk:

 

De hier vermelde sites zijn allemaal Likely Linkers.

 

(Hoe weet u welke sites u moet targeten en welke te negeren? Zie hoofdstuk 2 ).

2

Vind hun e-mailadres

Nu je een Likely Linker hebt gevonden, is het tijd om te graven naar hun e-mailadres.

Pro-tip: gebruik het contactformulier van een site alleen als laatste redmiddel. Het is een zwart gat.

Hier is hoe:

Gebruik Hunter.io

Hunter.io is perfect voor het bereiken van kleine sites en blogs voor één persoon.

Voer eenvoudig een site in de tool …

 

… en het toont u alle e-mailadressen die aan dat domein zijn gekoppeld:

 

Maar wat als u een gigantische site wilt bereiken? Het is lastig om deze lijst te doorzoeken.

Dat is waarom ik in die gevallen VoilaNorbert aanbeveel.

VoilaNorbert

In plaats van een URL op te geven, voert u met VoilaNorbert.com de naam van een persoon in en het domein waarvoor ze werken.

Op die manier bereikt u de persoon die uw link daadwerkelijk aan hun pagina kan toevoegen.

En het zal u het e-mailadres van die specifieke persoon tonen.

3

Stuur ze een (persoonlijk) script

Als u bereikbereik wilt opschalen, moet u scripts gebruiken.

De kunst is om je script er niet als een script uit te laten zien (daarover meer in de volgende stap).

Maar nu, hier is een voorbeeld van een van mijn best presterende e-mail scripts:

Merk op hoe het script een heleboel personalisatie toestaat zonder al te veel moeite.

HOOFDSTUK 5:The Skinny On Black Hat Link Building

(en Google-sancties)

Geen enkele gids voor het bouwen van links zou compleet zijn zonder een hoofdstuk over Black Hat SEO.

Black hat link building is vrij eenvoudig te herkennen: als de links in strijd zijn met de richtlijnen voor webmasters van Google, isdit waarschijnlijk een zwarte hoed.

Betekent dit dat je Black Hat Link-bouwen helemaal moet vermijden?

Dat is een keuze die alleen jij kunt maken. Persoonlijk raad ik Black Hat Link Building niet aan (het risico komt niet in de buurt van het rechtvaardigen van de beloning). Maar het is aan jou.

Dat gezegd hebbende, of u een witte hoed of zwarte hoed SEO bent, moet u wel de straffen kennen die Google uitscheldt.

Laten we ze kort bespreken:

Google Penguin

Wat het is:

Een algoritmische penalty die specifiek gericht is op sites die spammyteembouwtechnieken gebruiken (zoals schaduwrijke gastposting en blogcommentaarspam).

Hoe het te vermijden:

Bouw alleen white hat-links. Er zijn gegevens om aan te tonen dat je Penguin kunt ontwijken door exactdezelfde ankertekst te minimaliseren (ik zeg dat ankertekst deel uitmaakt van het verhaal … maar het gaat meer om vertrouwen ). Dat gezegd hebbende, is de eenvoudigste manier om Penguin te vermijden, het vermijden van schaduwachtige koppelingen (ongeacht ankertekst).

Handmatige straf / onnatuurlijke links

Wat het is:

Een handmatige boete van iemand bij Google. In tegenstelling tot Penguin, stuurt Google u een bericht via de Google Search Console:

Hoe het te vermijden:

Niemand buiten Google weet hoe sites worden getarget op handmatige boetes. Ik neem aan dat een algoritme een website opgespoord heeft die potentieel het systeem speelt. En ze bellen die site naar iemand bij Google voor een handmatige beoordeling. De beste manier om een ​​handmatige straf te vermijden, is dus om een ​​piepschoon linkprofiel te hebben.

Ook kunt u, in tegenstelling tot Penguin, herstellen van een handmatige boete door links af te wijzen en een verzoek tot heroverweging in te dienen .

HOOFDSTUK 6:My Three Favorite Link Building Strategies (stapsgewijze zelfstudies)

Geen intro nodig voor dit hoofdstuk.

Hier zijn 3 van mijn door gevechten geteste strategieën voor het bouwen van veel backlinks van wereldklasse:

Bronpaginakoppeling bouwen

Ten eerste: wat zijn resourcepagina’s?

Bronpagina’s zijn pagina’s die koppelen aan geweldige inhoud van een bepaald onderwerp.

Hier is een voorbeeld:

 

Omdat deze pagina’s alleen bedoeld zijn om te linken , maken ze PERFECTE linkbuilding-doelen.

Hierna volgt het stapsgewijze proces:

1

Zoek bronpagina’s

Gebruik deze zoekreeksen in Google. Ze zijn specifiek ontworpen om bronpagina’s te ontgraven:

“Sleutelwoord” + inurl: links
“Sleutelwoord” + “nuttige hulpbronnen”
“Sleutelwoord” + “nuttige bronnen”
“Sleutelwoord” + “nuttige links”

2

Grootte van de pagina

Hier kun je (snel) de vraag beantwoorden:

“Is een link van deze pagina de moeite waard?”.

(Tip: gebruik de tips uit hoofdstuk 2 om deze stap een fluitje van een cent te maken)

Deze bronpagina heeft bijvoorbeeld een redelijke URLRating van 12.

 

Het is ook op een toonaangevend domein.

En mijn link komt ergens in de body van de pagina terecht. Lijkt op een winnaar!

3

Vind “Best Fit” -inhoud

Kijken:

Je inhoud kan de beste ter wereld zijn …

… maar als het niet geschikt is voor die bronpagina?

Je krijgt geen link.

Zoek dus voor deze stap inhoud op uw site die bij die bronpagina past.

Zodra u die inhoud heeft geïdentificeerd, gaat u verder met stap # 4.

4

Stuur dit geteste script

Hier is het script dat ik aanbeveel:

Pro Tip: zoals alle outreach-scripts, zorg ervoor dit script zoveel mogelijk te personaliseren. Je kunt een script gebruiken zolang het niet ZOEKT als een script.

Broken Link Building

Broken Link Building is een van mijn favoriete strategieën voor het koppelen van links.

Waarom?

In plaats van direct te smeken om links, met Broken Link Building, voeg je waarde toe aan iemands website .

Hier is hoe het te doen:

1

Installeer Check My Links of LinkMiner

Beide hulpprogramma’s vinden snel verbroken koppelingen op elke pagina (vanuit uw Chrome-browser).

Ik zal je binnen een minuut laten zien hoe je ze moet gebruiken.

2

Zoek pagina’s met veel uitgaande links

Hoe meer links een pagina heeft, hoe groter de kans dat een van de pagina’s wordt verbroken.

Bronpagina’s werken hier prima. Dus voel je vrij om de bovenstaande zoekreeksen te gebruiken om bronpagina’s te openen.

Maar probeer in plaats van meteen de eigenaar van de site te e-mailen, stap # 3 …

3

Check voor verbroken links

Hier voert u de extensie uit die u in de eerste stap hebt geïnstalleerd.

Ze zullen verbroken links op die pagina onthullen:

4

E-mail de site-eigenaar over hun verbroken link

Laat als laatste de persoon die die pagina uitvoert over hun verbroken link (of links) en plaats een resource van uw site als een vervanging.

Hier is het script dat ik aanbeveel:

De Skyscraper-techniek

Deze video leidt je stap voor stap door het proces:

Nadat je de video hebt bekeken, is het tijd voor het volgende hoofdstuk:

Awesome link building case studies!

HOOFDSTUK 7:Ongelooflijke casestudy’s

Nu is het tijd voor mij om u real-life voorbeelden van linkbuilding in actie te laten zien.

Het beste gedeelte?

Ik heb nog nooit een van deze casestudies gedeeld.

Case study # 1

Hoe Julie de Skyscraper-techniek gebruikte om organisch verkeer te stimuleren met 194,1%

De blog van Julie Adams, Our Beautiful Planet , worstelde.

Natuurlijk publiceerde Julie geweldige content. Maar in haar woorden: ” Hoe geweldig mijn inhoud ook was, er kwamen geen links. 

Dat is het moment waarop Julie besloot om de Skyscraper-techniek te proberen.

Dus in plaats van nog een stukje geweldige inhoud te publiceren … heeft ze iets GEWELDIG gemaakt. Hier is het:
En in plaats van deze inhoud te publiceren en er het beste van te hopen, gebruikte Julie e-mailbereik om backlinks te bouwen.

En dit gaf haar een handvol schakels van autoriteitssites in de wetenschapsruimte:

 

Deze backlinks met witte hoeden hebben haar organische verkeer met 194,1% verbeterd:

 

Waarom werkt The Skyscraper Technique zo goed?

Volgens Julie:

“Het ding dat dit zo succesvol maakt, is dat het net zo goed gaat om het opbouwen van relaties als om het bouwen van links. Mensen zullen niet linken naar uw inhoud tenzij ze weten dat deze bestaat, en zij zullen niet weten dat deze bestaat, tenzij u hen daarover vertelt. ”

Goed gezegd.

Case Study # 2

Broken Link Building loont

Vorig jaar besloot ik om een ​​campagne voor het bouwen van verbroken links uit te voeren. Dus ik volgde de stappen die ik in het vorige hoofdstuk heb beschreven.

Ten eerste gebruikte ik zoekreeksen om pagina’s te openen met veel uitgaande links.

En ik gebruikte Check My Links om links te vinden die niet werkten.

Vervolgens heb ik de persoon die verantwoordelijk is voor die inhoud een e-mail gestuurd om hen te informeren over gebroken links die ik heb gevonden:

 

(Let op hoe uber-personalized die e-mail is)

Toen ze antwoordden, stuurde ik hen de URL van de verbroken link … en een stukje inhoud van Backlinko dat een vervanging van 1: 1 zou zijn:

 

En de meeste mensen waren meer dan blij om mijn link toe te voegen:

 

Case study # 3

Hoe Richard Gastographics gebruikte om een ​​First Page Ranking te krijgen

Vorig jaar publiceerde Rich Edwards deze infographic op zijn site:

 

De meeste mensen zouden gewoon achterover leunen en HOPEN dat mensen verbonden zijn met hun infographic.

Maar Rich wist dat Guestographics kwalitatief hoogwaardige infographics kan omzetten in backlinks van hoge kwaliteit.

Dus Rich stak zijn hand uit naar technische sites die geïnteresseerd zouden zijn om het te controleren.

 

Toen ze zeiden: “Ja, ik zou het graag willen zien”, bood Rich een unieke intro om het heruitgaveproces gemakkelijker te maken.

Omdat Rich zoveel waarde had, spraken de meeste technische bloggers graag af om zijn infographic op hun site te publiceren:

 

Er was werk voor nodig om al deze bloggers en journalisten te bereiken. Maar het harde werk heeft zijn vruchten afgeworpen.

Rich heeft 21 backlinks van deze campagne geland.

 

En dankzij deze contextuele links staat Rich’s site nu op # 2 in Google voor zijn doelzoekwoord.

 

Case study # 4

Hoe Matt zijn links naar zijn e-commercesite heeft gebouwd

Laten we wel wezen:

Linkbuilding voor e-commercesites is niet eenvoudig.

Maar het is mogelijk. Kijk maar naar Matt Lawry.

Zoals de meeste e-commerce site-eigenaren had Matt problemen met het bouwen van links naar zijn e-commerce website (een Australische site gericht op geschenken).

Wie wil er immers linken naar een site die bestaat uit 100% productpagina’s? Dat is toen Matt zich realiseerde dat hij content kon gebruiken om links naar zijn e-commercesite te genereren.

In het bijzonder publiceerde Matt een geweldig stuk Skyscraper-inhoud op zijn site: ” Australian Gin: The Ultimate Guide “.

Natuurlijk leunde Matt niet achterover en wachtte tot de links binnenkwamen. Hij promootte zijn inhoud via e-mail:

 

Omdat Matt contact heeft gezocht met de juiste mensen (en hen gepersonaliseerde e-mails heeft gestuurd), hebben veel mensen AANGEBODEN om naar zijn gids te linken.

 

En al deze links hebben de positie van Matt vergroot voor een zoekwoord dat direct resulteert in de verkoop van zijn e-commercesite: Australian Gin.

Sterker nog, hij scoort # 2 in Google Australië voor dat zoekwoord (en heeft het “# 0” antwoordvakresultaat):

 

HOOFDSTUK 8:Tips voor geavanceerde linkopbouw

Hier volgt een kort overzicht van de geavanceerde tips voor het maken van links die ik in de loop der jaren heb opgepikt.

Krijg gemakkelijke koppelingen met Link Reclamation

Wanneer iemand je merk in een artikel vermeldt, koppelen ze aan jou … toch ?

Fout.

Ik bedoel, ze moeten naar jou linken. Maar het gebeurt niet altijd.

Dit is wat ik bedoel:
Maar met een zachte duwtje geven de meeste site-eigenaren graag uw niet-gekoppelde vermelding om in een link.

Hoe vindt u deze niet-gekoppelde vermeldingen? BuzzSumo werkt geweldig.

Ontvang ‘Bonus’-links met omgekeerd zoeken naar afbeeldingen

Publiceer je visuele items zoals infographics en grafieken?

Als dat zo is, zijn er waarschijnlijk sites met behulp van uw foto’s zonder attributie op dit moment .

Niet in paniek raken. Sterker nog, je zou het moeten vieren. Net als bij linkterugwinning, kan een vriendelijke e-mail veel van deze kansen in koppelingen veranderen.

En je kunt Google omgekeerd zoeken naar afbeeldingen gebruiken om piepgeluiden te vinden die je afbeeldingen zonder een link gebruiken:

Stuur e-mails in de namiddag

Hier is een ding dat ik heb geleerd van het sturen van DUIZENDEN outreach-e-mails:

Stuur uw outreach-e-mails ‘s middags (in de lokale tijd van de ontvanger).

Waarom?

Wanneer u ‘s ochtends uw bericht verzendt, wordt het samengevoegd met de 93 andere e-mails waarmee deze persoon te maken heeft.

Maar wanneer je de middag instuurt, is er veel minder concurrentie in de inbox.

Ik raad het gebruik van een tool als Boomerangaan om je outreach-e-mails te timen:

Maak visualisaties van concepten, ideeën en strategieën

Hier is een voorbeeld van in actie van Backlinko:

Geloof het of niet, maar veel mensen hebben met mij verbonden dankzij deze eenvoudige illustratie:

 

Waarom werkt dit zo goed?

Nou, ik had de APP-formule simpelweg met tekst kunnen beschrijven. Maar het probleem met die benadering is dat je beschrijving veel minder deelbaar is.

Aan de andere kant, als je een afbeelding maakt, heb je iets dat bloggers graag gebruiken in hun inhoud (en een link naar jou wanneer ze dat doen).

Stuur Feeler e-mails voordat u gaat afsluiten

Moet je een link in je eerste outreach-e-mail naar iemand vragen?

Kort antwoord: misschien.

Je kunt betere resultaten krijgen met een proces in twee stappen (Backlinko-lezer Mike vond dat de voeler e-mails CRUSHED vroeg om een ​​link meteen):

Het andere voordeel van deze aanpak is dat het u TIJD bespaart. In plaats van het personaliseren van outreach-berichten die niemand ooit zal lezen, stuur dan korte “voelsprieten” -mails.

Personaliseer vervolgens de volgende reeks berichten.

Geïnterviewd worden op podcasts

Ja, gastpost-links hebben hun plaats.

Maar er is een groot probleem: ze nemen veel tijd om te schrijven!

Voer in: podcasting. In plaats van een gastpost te schetsen, op te stellen en te bewerken, kom je gewoon tevoorschijn en praat je over wat je weet. En – boem! – je krijgt een link.

Het beste gedeelte?

Er zijn podcasts op ELK onderwerp.

Hier is een voorbeeld van een link die ik onlangs heb gebouwd door op een podcast te verschijnen:

 

Gebruik “Link Intersect” om waarschijnlijke linkers te ontdekken

Als iemand links naar uw concurrent heeft, zullen ze waarschijnlijk naar u linken … toch?

Rechts.

En als iemand links heeft naar TWEE van je concurrenten, is de kans groter dat deze persoon naar je linkt .

Hoe kun je sites vinden die linken naar meer dan één van je concurrenten?

Ahrefs Link Intersect Tool.

Noteer slechts 2-3 van uw grootste concurrenten.

En deze handige tool zal je laten zien wie er links naar allemaal zijn.

Gebruik de “vooraf samengestelde” lijsten met linkdoelen

Het valt niet te ontkennen:

Het vinden van hoogwaardige linkdoelen is HARD.

Dat is het slechte nieuws.

Het goede nieuws is dat iemand anders deze hoogwaardige sites al voor u heeft samengesteld …

… in de vorm van “beste blog” -lijsten.