In dit artikel laat ik je zien hoe je een krachtig stuk inhoud maakt waarnaar mensen willen linken, en dan laat ik je zien hoe je links voor die inhoud kunt maken.
Opmerking: als u al geweldige inhoud heeft en er links naar wilt maken, slaat u het eerste gedeelte over en gaat u naar bereik.
Een krachtig stuk content maken
Veel SEO-bureaus hebben een grappige manier om hun contentstrategie voor klanten uit te voeren. Ze denken dat het bouwen van inhoud en het proberen te rangschikken op de site van de klant er ongeveer zo uitziet:
- Voer trefwoordonderzoek uit om de meeste zoektermen in de niche van de klant te vinden
- Geef de klant een lijst met suggesties voor onderwerpen op basis van de meest gezochte termen
- Laat ze inhoud maken
- Linkbuilden
- Verkeer
Dit werkt niet. Hier ziet u hoe het er echt uit zou moeten zien:
- Voer trefwoordonderzoek uit om termen te vinden met een goed zoekvolume MAAR lage concurrentie
- Geef de klant suggesties voor onderwerpen, samen met richtlijnen voor wat u moet opnemen, samen met bronmateriaal van andere geweldige websites
- Maak inhoud die veel beter is dan al het andere dat er is (de beroemde ‘SkyScraper’-techniek) en veel gedetailleerder. Zorg ervoor dat het beter is dan welke Wikipedia-pagina over het onderwerp dan ook!
- Start een outreach-campagne voor mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in het onderwerp
- Win links en krijg verkeer
Hoe ideeën op te roepen voor koppelbare inhoud
Kortom, hoe creëren we een koppelbaar content-item waar mensen naartoe willen gaan. Het is eerlijk gezegd zoveel eenvoudiger dan het lijkt. Hier is een leuke kleine checklist:
1) Vind 5 populaire websites in een vergelijkbare niche als de website die u promoot. Laten we zeggen dat we HeadphoneDisco.com willen promoten – een stille disco-website. Er zullen niet veel stille disco-blogs zijn die er zijn! Maar we kunnen zoeken naar evenementblogs en muziekblogs. Hier is er een die ik vond – https://www.eventbrite.co.uk/blog/
2) Sluit vervolgens de URL in Ahrefs en filter voor ‘Top Content’
3) We willen bestellen met ‘RD’ (verwijzende domeinen) om erachter te komen welke blogberichten het meest koppelbaar zijn van de EventBrite-website. Ik vond een aantal coole artikelen die extreem koppelbaar waren en gaf me enkele ideeën:
4) Verfijn het idee. Momenteel is de titel die ik denk ‘De beste muziekfestivals aller tijden’ – Gebruik van gegevens en statistieken om een back-up te maken van ons artikel. Het is erg relevant voor de website van onze klanten en het is een breed onderwerp waar mensen in geïnteresseerd zijn. We moeten snel op Google zoeken om ervoor te zorgen dat er niets geweldigs is.
Zoals we hieronder kunnen zien, zijn er een hoop ‘huidige’ artikelen, maar er zijn niet veel recente artikelen die OOIT een verbazingwekkende overzicht geven van de beste muziekfestivals … Dus we zijn zeker hier iets van plan.
5) Onderzoeksgegevens. U wilt een lijst maken met mogelijke gegevensbronnen in een spreadsheet die onze schrijver (of de schrijver van de client) kan gebruiken voor het inhoudsidee. Hier is er een die ik in een paar minuten snel heb verslagen:
6) Overhandigen aan de klant / schrijver – Nadat we al onze bronnen gereed hebben gemaakt en de schrijver wat structuur hebben gegeven, moeten we precies communiceren wat we willen dat dit een serieus koppelbare inhoud wordt:
- Moet in detail treden op 3 van de beste muziekfestivals ooit om de wereld te vereren (we willen het niet te veel verdunnen)
- Praten over de opstelling, de cijfers, de gegevens, intense anekdotes en verhalen van de festivals
- Zorg ervoor dat het stuk inhoud minstens 3000 woorden lang is
- Zorg ervoor dat de inhoud rijk is aan afbeeldingen en media (YouTube ingesloten)
overtreffen
Optie 1) Backlink-profielen downloaden. Ik heb ‘Google brainstormed’ een paar websites en pagina’s waarvan ik dacht dat ze mooie smakelijke backlink-profielen zouden hebben. Het enige wat ik heb gedaan is ze in Ahrefs te pluggen om te zien hoeveel verwijzende domeinen iedereen heeft, en nu heb ik een paar leuke opties:
- https://www.timeout.com/london/music/the-50-best-music-festivals-in-the-world – 77 verwijzende domeinen
- https://en.wikipedia.org/wiki/Music_festival – Poor wikipedia-pagina – 528 verwijzende domeinen
- https://www.festicket.com/magazine/discover/top-20-music-festivals-in-the-uk/ – 24 verwijzende domeinen
- https://en.wikipedia.org/wiki/Woodstock – Woodstock (legendarisch muziekfestival) – Meer dan 1400 verwijzende domeinen
Laten we het backlinkprofiel van het timeout.com-artikel exporteren – dat lijkt een goed startpunt! (De exportknop staat rechtsboven in Ahrefs)
Nu willen we alleen het domein + de URL van de verwijzende pagina voor onze doeleinden verwijderen.
Wat ik graag doe, is het in zo’n Google-sheet te formatteren, voordat ik me klaarmaak om het te uploaden naar onze outreach-tool (Pitchbox) en ik de URL van de verwijzende pagina gewoon kopieer naar een domeinkolom en een URL van de verwijzende pagina, precies soortgelijk:
Nu download ik het blad als een CSV, zodat ik het kan uploaden naar een nieuwe Pitchbox-campagne!
Zorg ervoor dat het zo is ingesteld voordat u importeert:
Dit is het deel waar ik niet te diep op in zal gaan. We moeten enkele details personaliseren voor alle contacten die we uploaden naar Pitchbox. Dit bevat;
- E-mailadressen toevoegen die Pitchbox niet kan vinden
- Voornamen toevoegen
- Sitenamen toevoegen (niet alleen de URL, maar de geschreven, natuurlijke naam van de site)
E-mailsjablonen
Laten we nu onze outreachsjabloon instellen! Hier is iets dat ik zou gebruiken voor deze campagne (ik heb veel succes gehad met dit gebruik van andere campagnes)
En natuurlijk is het essentieel om in de rij te staan voor je follow-up! Dit is mijn typische follow-up e-mail voor een campagne als deze – kort, lief en persoonlijk. Het toevoegen in de ‘robot’-zin laat hopelijk zien dat je een echt persoon bent!
Ik zorg er ook altijd voor dat u de ‘vorige outreach-e-mail’-merge-tag toevoegt, die ervoor zorgt dat uw laatste e-mail wordt weergegeven onder de follow-up (als een belangrijk referentiepunt voor de ontvanger)
Zodra u alles klaar en gereed hebt, kunt u uw e-mails testen voordat u de automatisering start!
Selecteer de websites waarnaar u wilt e-mailen en druk op de knop ‘E-mail bekijken’. Dit is belangrijk omdat het precies laat zien hoe uw e-mail wordt ontvangen. Dit is een laatste kans om te controleren of u de sjabloon correct hebt geformatteerd.
Het zou er ongeveer zo uit moeten zien (maar natuurlijk bevat de definitieve versie de echte URL van onze inhoud!):
Tijd om te lanceren
Zodra u 100% klaar en gelukkig bent, is het tijd om de automatiseringsreeks te lanceren en te kijken naar de resultaten die binnenkomen!
Resultaten en links
Hier is een korte video waarin ik deze methode met groot succes gebruik met een andere cliënt van mij genaamd Drifted.com , een zeer niche autosportsportwebsite:
We wonnen meer dan 30 links met behulp van deze methode in slechts een enkele maand, zo eenvoudig was het! Bovendien waren alle links op extreem actueel relevante websites.
Image hadden we de moeite genomen om 30 gastberichten op die websites te plaatsen? Dat zou voor altijd hebben geduurd.
Hieronder staan slechts enkele van de links die we binnen de eerste 30 dagen hebben gemaakt of zo …
Conclusie
De conclusie is voor linkbuilding is simpel: als u regelmatig een groot aantal links wilt opbouwen van natuurlijke, relevante websites, MOET u naast uw inspanningen op het gebied van linkbuilding ook een inhoudsstrategie van hoge kwaliteit inbouwen. Onthoud dat het belangrijkste hier is om een stukje inhoud te maken waar mensen daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn en enthousiast over te worden, anders zullen uw outreach-inspanningen voor niets zijn!
Het opnemen van deze strategie naast dingen als gastpost (wat geweldig is, omdat we de doelpagina’s en ankerteksten kunnen beheersen), verbroken linkbuilding en het opbouwen van wetenschappelijke links zal leiden tot een samenhangende linkbuildingstrategie die een geweldige stroom van links en resultaten garandeert voor uw website.